Pilates

Pilates- harjoitteet käynnistyvät keskivartalon syvien lihasten aktivoimisella ja ne toteutetaan hengityksen rytmissä. Menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia, jotka koordinoivat taloudellista tuki- ja liikuntaelimistön käyttöä. Pilateksessa keho nähdään kokonaisuutena, jota autetaan toimimaan tehokkaammin venyttämällä toisia lihaksia ja vahvistamalla toisia.

Pilates on Joseph Pilateksen alun perin suunnittelema kehonhallintatekniikka. Pilates-tunnilla vahvistat erityisesti keskivartalon syviä ja pinnallisia lihaksia. Keskittyminen oikeaoppiseen tekniikkaan auttaa myös rentouttamaan mieltä, koska tunnin ajan keskityt vain hengittämiseen ja liikkeeseen. Pilateksen myötä kehotietoisuutesi kehittyy, vahvistat asennonhallintaasi ja näin ollen kannat itseäsi optimaalisemmin ja terveellisemmin.

Pilates-liikkeiden teho perustuu kuuteen harjoittelua ohjaavaan periaatteeseen: tarkkuus, keskittyminen, keskittäminen, kontrolli, virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunnilla voi olla oman kehon painon lisäksi välineinä muun muassa pilatespallo, pilatesrengas sekä kehoa voidaan tunnin lopuksi vielä huoltaa putkirullaa tai tennispalloa hyödyntäen.

Senior-pilates

Pilates-harjoittelua matalalla intensiteetillä ja huomioiden esimerkiksi nivelten sopivan kuormittamisen. Lisätään liikkuvuutta ja aineenvaihduntaa sekä vahvistetaan tasapainolihaksiasi! Kerrothan tunnin alussa ohjaajalle mahdollisista fyysisistä rajoitteistasi.